DAF Trucks lägger återigen till nya funktioner i den onlinebaserade plattformen DAF Connect för vagnparkshantering. Webbutiken gör det möjligt att hantera DAF Connect-prenumerationer med bara ett klick samtidigt som den öppna plattformen nu garanterar enkel integrering av programvara för vagnparkshantering från tredje part.

Allt fler av de lastbilar som lämnar DAF:s produktionslinje är utrustade med den onlinebaserade DAF Connect-plattformen för vagnparkshantering. DAF:s lättanvända system för vagnparkshantering online ger dig insikt i hur lastbilar, förare och logistikprocesser fungerar, när som helst och var som helst. Informationen bidrar till att öka fordonens driftstid, minska driftskostnaderna och uppnå optimal lastbilseffektivitet.

DAF Connect-webbutik
En ny funktion i DAF Connect-portalen är en webbutik som hjälper transportföretag att hantera sina DAF Connect-prenumerationer med bara ett klick. Därför kan kontrakten utökas med ytterligare tjänster online, vilket ökar användarvänligheten och effektiviteten.

Snabböversikt
– Webbutiken gör det mycket enkelt att hantera prenumerationer, säger Jorg Wijnands, chef för marknadsföring på DAF Connect i ett pressmeddelande. På instrumentpanelen finns en snabböversikt över vilka program som kan köpas eller utökas, fortsätter han.

Förbättrad integrering av programvara från tredje part.
DAF Connects öppna plattform gör det också möjligt för betrodda tredjepartsleverantörer av vagnparkshantering att hämta data direkt från Connect. Detta minskar antalet dyra maskinvarumoduler i fordonet och möjliggör plug-and-play-integrering, vilket i sin tur minskar den totala ägandekostnaden för kunderna.