För att uppmärksamma behovet av att snabba på övergången till elektrifierade transporter bjuder Volvo Lastvagnar in till ett globalt digitalt evenemang. Målsättningen är att visa hur man gör för att börja sin elektrifieringsresa och inspirera åkerier och transportföretag att ta språnget.
Att kunna erbjuda fossilfria transporter kommer att vara en nyckelfråga för att kunna förbli konkurrenskraftig.

Det globala on-line-evenemanget kommer inte bara att besvara vanligt förekommande frågor om elektromobilitet, utan även understryka de viktiga affärsaspekterna.

Utöver Volvo Lastvagnars experter och vd Roger Alm medverkar även representanter från stora transportköpare, till exempel Amazon och IKEA, samt företagsledare från transportföretagen DFDS i Europa och Manhattan Beer Distributors i USA.
Politiska initiativ kan ha stor påverkan på hur snabbt elektrifieringen förverkligas. Därför kommer evenemanget även att belysa det massiva statliga incitament-programmet som har lanserats i Tyskland för att få fart på elektrifieringen.

Det digitala evenemanget sker den 12 oktober kl 15:00.

Digitalt evenemang – eldrivna lastbilar | Volvo Lastvagnar (volvotrucks.se)