Varje år kommer tusentals kunder till Volvo Customer Center i Eskilstuna – en specialbyggd mötesplats där besökaren får uppleva varumärket Volvo, omgiven av maskiner, experter och fantastiska miljöer. På de olika stationerna finns det över 70 Volvomaskiner för provkörning i mängder av applikationer. Genom att testa maskinerna på plats hos Volvo, så slipper kunden störningar i sin dagliga verksamhet.

När man nu utifrån rådande omständigheter kanske inte har möjligheten att boka in ett fysiskt besök med sin säljare, så har Swecon lanserat ett alternativ. Med ett virtuellt besök på Volvos kundcenter kan man istället få en digital upplevelse av anläggningen. Här kan besökaren bekanta sig med en nylanserad grävare, kliva in i en dumper, en kompaktmaskin eller en rejäl hjullastare. Med en produktspecialist från Swecon som guide, finns det massor att upptäcka.

Kundcentret började som ett enkelt demonstrationsfält för Volvomaskiner och har under sin drygt 30-åriga historia utvecklats till en enastående plats för storskaliga inomhuskonferenser och sofistikerade utomhuspresentationer; med mötesrum, utbildningslokaler, simulatorer, matsal och ett stort välutrustat auditorium som bokstavligen öppnar upp sig mot en maskinhall för de mest imponerande och inspirerande produktlanseringarna.

– Självklart är det inget som slår ett fysiskt besök på Volvo Customer Center och att i verkligheten få uppleva de unika miljöerna, träffa vår personal och testa maskinerna. Men den digitala plattformen har sina fördelar. Förutom att innehållet är både informativt och underhållande, både före och efter besöket, så är den virtuella upplevelsen öppen dygnet runt – och helt coronasäker! Vi når dessutom ut till de som kanske aldrig får chansen att komma hit, berättar Fredrik Rigö som är Marknadskommunikationschef på Swecon.

Genom att besöka www.swecon.se/customercenter kan man känna på hur livet med en Volvo från Swecon skulle kunna vara.