Som ett led i Zeppelins satsning på Caterpillar i Sverige har nuvarande försäljningsdirektören Thomas Gerlach utsetts till ny General Manager för Zeppelin Sveriges affärsområde Construction.

Zeppelins strategi innebär bland annat en ökad lokal närvaro och ett större utbud.
– Vi ska höja servicegraden och arbeta mer lokalt närmare våra kunder men även satsa på fler tjänster, allt från telematik till kundvård och proaktivitet. Sen kommer produktprogrammet att fortsätta utvecklas med nya uppgraderade maskinmodeller och fler redskap och tillbehör, säger Thomas Gerlach i ett pressmeddelande.

Tillväxtmålet tydligt och har redan gett effekt

En del för att klara satsningen bygger på rekrytering.
– Zeppelin är en stark ägare som varit en framgångsrik partner till Caterpillar ända sedan 1954 och för att klara våra nya mål ska vi växa med både medarbetare, kunskap och nyinvesteringar. I närtid innebär det till exempel att vi ska anställa och utbilda fler mekaniker till våra serviceverkstäder. Vi kommer även att ha fler färdigutrustade maskiner hemma för snabba leveranser, förklarar han.

Källa: Zeppelin Sverige