Rototilt organiserar årligen den sociala kampanjen, Excavator Hero. Konceptet kan ändras från år till år men syftet är alltid detsamma, att uppmärksamma skickliga maskinoperatörer som är ryggraden i sina respektive branscher. I år har Rototilt valt att uppdatera konceptet.

Årets upplaga har börjat, under det populära kampanjnamnet Excavator Hero men med en digital twist. Årets koncept har välkomnat 12 Rototilt tiltrotatoroperatörer från hela världen som är aktiva på sociala medier. Med egenproducerade filmer, varierande i teman, kommer de att visa vad de kan göra med sin grävmaskin, med tiltrotatorn i fokus. Syftet är att möjliggöra en plattform för konkurrenterna att visa upp sitt innehåll, sig själva & sin utrustning.

Rototilts produkter skapar kraft i händerna på maskinoperatörerna. Man vill lyfta kompetenta människor som med hjälp av sin tiltrotator utför sitt arbete och samtidigt älskar att dela dessa resultat med den digitala världen.
”Det här är våra kunder som är aktiva på sociala medier för att sprida kunskap & passion kring möjligheterna när de använder tiltrotator.
Vi vill ha hjälp och ge dem en ännu större scen att presentera själva, säger Jack Sklenar, samordnare för sociala medier på Rototilt.

Kampanjen kommer att fortsätta under hela oktober och avslutas i november. Den vinnande videon kommer att belönas med resor, boende och inträde till Bauma 2022 samt titeln Excavator Hero 2021. Vinnaren tillkännages i slutet av november.