Majoriteten av alla order från Hydroscands centrallager i Stockholm, plockas med hjälp av robotar i ett automatiserat Autostore-lager. Nu har Hydroscand gjort ytterligare en satsning i systemet för att öka kapaciteten i takt med att bolaget expanderar och försäljningen via e-handeln ökar.

I samband med att Hydroscand växer och intresset för företagets e-handel ökar, ställs nu även högre krav på kapaciteten i det automatiserade lagret. För att framtidssäkra leveranserna till Hydroscands e-handelskunder och över 70 butiker, har företaget nu, investerat i en ytterligare utbyggnad av robotlagret, i form av en ny port för in- och utleveranser.

En fjärde port

Hydroscands automatiska lager består sedan tidigare av tio robotar och tre portar för in- och utgående leveranser. Nu har en fjärde port byggts till, som framförallt ska användas för att hantera just webborder och expressorder till butiksnätet.

Satsningen på det automatiserade lagret innebär också en ökad kvalitetssäkring av leveranserna och säkerställer att Hydroscand kan fortsätta att leverera rätt artiklar, i rätt tid – även när antalet order ökar.