Circle K i Lycksele har blivit utsedd till Årets Station av Svensk Bensinhandel med motiveringen att man ”visar både branschen och kunderna vad ett genuint värdskap innebär”.

Årets Station är ett pris som uppmärksammar duktiga entreprenörer inom drivmedelsbranschen. Lotta Boman och Ola Norberg är stationschefer i Lycksele och är de som fick ta emot priset på den officiella utdelningen den 8 november.

– Att vinna det här priset är fantastiskt roligt och ett bevis på att vårt ständiga fokus på hög servicenivå fungerar som tänkt. Vi är otroligt stolta och glada över att all vår personal, och våra kunder, bidrar till att göra vår station till en central punkt i Lycksele där alla kan känna sig hemma, säger Lotta Boman och Ola Norberg i ett gemensamt uttalande.

Ola och Lotta har länge haft som mål att alla besökare ska få en så trevlig vistelse som möjligt på stationen, oavsett om man är lokal kund eller på genomresa. Fokus har legat på bästa möjliga kundbemötande, att hålla stationen fräsch i alla lägen och att jobba in bra rutiner hos all personal.
– Vi är självklart väldigt stolta över hur Lotta och Ola, tillsammans med all sin personal, lyckats i Lycksele och stationen är ett föredöme för alla inom branschen i hur man ska driva en servicestation i dag, säger Magnus Larsson, Director of Operations på Circle K Sverige.

Motiveringen från Svensk Bensinhandel lyder:
”Ola Norberg och Lotta Boman, som driver Circle K i Lycksele, utmärker sig både lokalt och nationellt. De är exempelvis störst på försäljning av hamburgare inom hela Circle K-kedjan. Circle K i Lycksele har skapat en framgångsrik och relevant servicepunkt i samhället genom att konstant och kontinuerligt utvecklat sin affär med fokus på kundmötet. Ola och Lotta med personal visar både branschen och kunderna vad ett genuint värdskap innebär, och genom att kombinera styrkan i kedjans centrala koncept med lokalt entreprenörskap har de skapat en framgångsrik och uthållig verksamhet.”